Szukaj w serwisie

Kategorie:

Temat na czasie | Nowości rynkowe | Ciekawostki | Wydarzenia | Branżowe news'y | Ze świata | Prawo | Finanse

Tutaj jesteś: Aktualności / Temat na czasie

Coca Cola liczy na dalszy wzrost udziału w polskim rynku

kategoria: Temat na czasie

Coca Cola HBC Polska utrzymała w 2009 roku sprzedaż na poziomach z roku 2008, chociaż sytuacja na rynku napojów bezalkoholowych pogorszyła się znacznie. Firma liczy na poprawę sytuacji w przyszłym roku i na kontynuację wzrostu swojego udziału w rynku - poinformował PAP Dan Nistor, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.

"Dynamika sprzedaży w tym roku jest wolniejsza niż to miało miejsce w ubiegłych kilku latach. Rynek w tym roku się skurczył, my cały czas utrzymujemy podobne rozmiary sprzedaży jak w zeszłym roku" - powiedział PAP Nistor.

"Sytuacja na rynku jest trudna, sektorami, które obecnie zyskują są sektory dyskontowe. Tradycyjne produkty i kanały sprzedaży boleśnie odczuwają spowolnienie" - dodał.

Jego zdaniem poprawa sytuacji powinna przyjść w trzecim kwartale 2010 roku. Firma liczy, że dalej będzie w stanie powiększać swój udział w polskim rynku.

"2010 rok powinien być lepszy niż rok obecny. Kolejne sześć miesięcy wciąż jeszcze jednak nie będzie łatwe. Oczekujemy, że poprawa może nadejść w trzecim kwartale przyszłego roku" - powiedział.

"W przyszłym roku oczekujemy, że dalej będziemy powiększać nasz udział w rynku" - dodał.

Nistor poinformował, cytując dane agencji ACNielsen, że Coca Cola HBC Polska jest liderem na polskim rynku pod względem produkcji i sprzedaży napojów bezalkoholowych. We wrześniu tego roku udział wartościowy Coca Coli w polskim rynku producentów napojów bezalkoholowych wyniósł 12,7 proc., a udział wartościowy wyniósł 22,7 proc.

W 2008 roku Coca Cola odnotowała wzrost wielkości sprzedaży o 13 proc. W ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż firmy wzrosła o ponad 44 proc.

Pod względem wielkości sprzedaży w portfelu Coca Cola Polska zwiększa się udział napojów niegazowych kosztem gazowanych. O ile w 2002 r. stanowił on pod względem ilościowym tylko 7 proc. to we wrześniu 2009 roku było to już 31 proc. - podał Nistor.

"W kolejnych latach generalnie oczekujemy wzrostu we wszystkich kategoriach, jednak tendencja jest taka, że zwiększa się zapotrzebowanie na napoje niegazowane takie, jak soki czy mrożone herbaty i to jest też widoczne w naszej produkcji" - powiedział.

W kolejnych kilku latach inwestycje Coca Coli w Polsce będą niższe niż miało to miejsce w latach ubiegłych.

"W zeszłym roku zainwestowaliśmy 60 mln euro w Polsce, w przyszłym roku inwestycje będą niższe i wyniosą 20-30 mln euro. Dzięki temu, że w poprzednich latach poczyniliśmy inwestycje, zwiększyły się nasze zdolności produkcyjne. W kolejnych kilku latach chcemy z tego korzystać" - powiedział Nistor.

W poniedziałek w zakładzie Coca-Cola HBC Polska w Radzyminie wmurowano kamień węgielny pod budowę bloku energetycznego wytwarzającego energię elektryczną, ciepło i chłód, który zmniejszy o 40 proc. roczną emisję wytwarzanego przez zakład dwutlenku węgla.


powrót

 

Dodaj komentarz:

Dodaj swój komentarz
Autor komentarza:
Treść komentarza:
Kod:
Wpisz kod:
Akceptuję regulamin

Wasze komentarze:

Aktualnie brak komentarzy

Szukaj:
 

PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl
GŁÓWNA | O NAS | REKLAMA | POLITYKA PRYWATNOŚCI | KONTAKT
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone