Szukaj w serwisie

Kategorie:

Styczeń | Luty | Marzec | Kwiecień | Maj | Czerwiec | Lipiec | Sierpień | Wrzesień | Październik | Listopad | Grudzień

IV Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2011

Termin imprezy: 04.10.2011
Godzina: 09:00
Miejsce: Warszawa, Hotel Sheraton
Impreza dla: kadry zarządzającej branży żywnościowej i handlu w Polsce
Organizator: Grupa PTWP SA

Grupa PTWP SA, wydawca magazynu Rynek Spożywczy oraz portali portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl, ma zaszczyt zaprosić na IV Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2011, największe spotkanie dedykowane sektorowi spożywczemu oraz handlowemu. Podczas Forum dojdzie do spotkania kadry zarządzającej producentów i przetwórców oraz przedstawicieli dystrybucji i handlu. Do udziału w debatach i dyskusjach zaprosimy parlamentarzystów, przedstawicieli organizacji branżowych, osoby mające realny wpływ na zmiany w branży spożywczej, zarządy wiodących przedsiębiorstw branży spożywczej oraz przedstawicieli instytucjonalnego otoczenia branży. Stworzymy szeroką platformę do debaty merytorycznej nad aktualnym stanem oraz możliwościami i kierunkami rozwoju rynku spożywczego w Polsce i na świecie. Przewidywana liczba gości: ok. 500 osób.


W trakcie IV Forum Rynku Spożywczego i Handlu wręczone zostaną Nagrody Rynku Spożywczego oraz certyfikaty Dobry Produkt - Wybór Ekspertów.


Główne tematy IV Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2011:


Polska branża żywnościowa i handel pod presją globalnych zmian
• Trudna sytuacja na rynku - jako przyczyna redefinicji zasad współpracy producentów, przetwórców i handlu
• Walka o surowce w Polsce i na świecie - beneficjenci i przegrani tej sytuacji
• Postępująca integracja pomiędzy handlem, producentami i przetwórcami żywności - jak będzie wyglądał przyszły model kooperacji?
• Zwiększanie kontroli nad łańcuchem żywnościowym elementem sukcesu rynkowego
• Konsolidacja małych i średnich przedsiębiorstw pod narastającą presją konkurencyjną i surowcową
• Polityczno-administracyjne działania na rzecz wsparcia konsolidacji rynku
• Reforma WPR po 2013 r. - jako szansa na poprawę konkurencyjności sektora żywnościowego?
• Priorytety polskiej prezydencji - bezpieczeństwo żywnościowe i nowa perspektywa WPR
• Konsument - zmiany oczekiwań i preferencji zakupowych w sytuacji trwałych podwyżek cen żywności


Mleko: Innowacyjność produktowa polskiego mleczarstwa. Gdzie jesteśmy, jak budować kolejne przewagi konkurencyjne?
• Globalni gracze a polskie firmy - specyfika działań i strategii rynkowych
• Konsolidacja - dla ilu podmiotów jest miejsce na polskim rynku?
• Marka wspólna producentów - powracające projekty współpracy
• Wyzwania związane z zarządzaniem i technologiczno-produktowym rozwojem
• Innowacyjne rozwiązania w obszarze marketingu i pakowania produktów mlecznych
• W co inwestować, aby budować przewagi rynkowe?
• Efektywne budowanie kanałów dystrybucji


Mięso: Zarządzania, technologia i produkt a kłopoty z bazą surowcową
• Ścisła współpraca producentów i przetwórców - uwarunkowania konsolidacji pionowej
• Kłopoty z bazą surowcową - import a produkcja własna
• Inicjatywy mające zwiększyć innowacyjność i konkurencyjność branży
• Rosnąca rola promocji i marketingu w strategiach zakładów mięsnych
• Innowacje produktowe a dodatki do żywności
• Efektywne budowanie kanałów dystrybucji - jak rozłożyć siły?


Owoce/warzywa: Małe i średnie firmy na rynku przetwórstwa owocowo-warzywnego - innowacyjność i specjalizacja
• Kondycja branży przetwórstwa owocowo-warzywnego w Polsce
• Realia na rynku surowcowym a sytuacja w branży
• Konsolidacja i mainstream czy rynkowa nisza i niezależność
• Szukanie przewag konkurencyjnych, poszerzanie ofert producentów i przetwórców, nisze rynkowe
• Efektywność i optymalizacja działań - sprawne zarządzanie kosztami
• Perspektywy dla firm przetwórstwa owocowo-warzywnego


Finanse: Rynek fuzji i przejęć w przemyśle spożywczym i handlu
• Sytuacja na polskim rynku M&A w sektorze spożywczym i handlowym
• Finansowanie rozwoju firmy - kredyt, giełda czy inwestor branżowy - co wybrać?
• Jakimi branżami interesują się inwestorzy? Fundusze inwestycyjne w poszukiwaniu okazji rynkowych. Jak rozmawiać z inwestorem?
• Dynamika rynku. Liczby i wartości transakcji ostatnich lat. Pokryzysowa wycena spółek z branży spożywczej i handlowej
• Wpływ zawirowań na rynku finansowym i surowcowym na potencjał inwestycyjny branży spożywczej i handlowej


Zarządzanie/technologie: Efektywne zarządzanie produkcją w zakładach spożywczych
• Inwestycje w oszczędności - obszary niezbędnych działań na rzecz rozwoju firmy
• Efektywne planowanie i optymalizacja procesów technologicznych
• Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez wdrażanie i wykorzystanie systemów informatycznych
• Automatyzacja procesów produkcji i pakowania
• Opakowania jako źródło sukcesu rynkowego
• Efektywność energetyczna - od wdrażania nowych technologii po zmianę dostawcy energii
• Optymalizacja produkcji i utrzymania ruchu


Handel w Polsce: Krótka półka w marketach - oczekiwania sieci wobec dostawców a potrzeby konsumentów
• Współpraca sieci handlowych z dostawcami w sytuacji zawirowań na rynku surowcowym
• Rozwój rynku produktów private label - przyszłe kierunki i tempo rozwoju
• Gwałtowny wzrost znaczenia sieci dyskontowych a problemy większych formatów sklepów
• Multiformatowość jako sposób na przełamanie problemów sieci handlowych
• Kurczenie się miejsca na sklepowych półkach - kto zostanie w sklepach, a kto wypadnie?
• Optymalizacja kosztów logistyki jako strategiczny element współpracy sieci i dostawców
• Polscy dostawcy jako źródło sukcesu cenowego sieci handlowych za granicą?
• Konsument - zmiany oczekiwań i zwyczajów zakupowych a reakcje firm handlowych
• Budowanie lojalności polskiego konsumenta - czy to możliwe?


Handel w Polsce: Małe i średnie firmy handlowe. Grać razem czy osobno?
• Czy na polskim rynku detalicznym jest miejsce na mały i średni handel?
• Współpraca małych i średnich operatorów handlowych - tworzenie grup zakupowych
• Konsolidacja małych i średnich operatorów - potrzeba czy konieczność?
• Nowe technologie jako element budowania przewag konkurencyjnych
• Szukanie oszczędności i podnoszenie efektywności w małym handlu
• Budowanie więzi z klientem jako element przewagi mniejszych operatorów

powrót

Zobacz również:

PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl
GŁÓWNA | O NAS | REKLAMA | POLITYKA PRYWATNOŚCI | KONTAKT
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone