Szukaj w serwisie

Kategorie:

Temat na czasie | Nowości rynkowe | Ciekawostki | Wydarzenia | Branżowe news'y | Ze świata | Prawo | Finanse

Tutaj jesteś: Aktualności / Wydarzenia

Milka - nowy lider na rynku tabliczek czekoladowych w Polsce

kategoria: Wydarzenia
obrazek aktualności
Milka - nowy lider na rynku tabliczek czekoladowych w Polsce

Milka została nowym liderem segmentu tabliczek czekoladowych w Polsce. W listopadzie 2012 r. osiągnęła aż 17,6% udziałów rynkowych*. Sukces Milki zbiega się z objęciem pozycji lidera polskiego rynku słodyczy czekoladowych** przez Kraft Foods Polska S.A.

Milka liderem w tabliczkach, Kraft Foods liderem całej kategorii

Milka objęła pozycję lidera w tabliczkach czekoladowych w listopadzie 2012 r. W 2012 r. Kraft Foods Polska S.A. objął pozycję lidera rynku słodyczy czekoladowych, zdefiniowanego jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział Kraft Foods jako lidera tego segmentu to 15,8 %***.

zdjecie
Robert Sas, Dyrektor Kategorii Czekolady Kraft Foods Polska
„Badamy potrzeby konsumentów, wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi - to przynosi rezultaty" - podsumował Robert Sas, Dyrektor Kategorii Czekolady Kraft Foods Polska. „Widzimy potencjał osiągania jeszcze lepszych wyników we współpracy z naszymi partnerami handlowymi. Liczymy, że partnerzy zwiększą swoje zainteresowanie ofertą rozpoznawalnej marki (99% wspomaganej świadomości)****, która odnotowuje coraz większe sprzedaże. Będziemy stale zaskakiwać konsumentów nowymi promocjami i zwiększać udział na półce" - dodał Sas.

Do sukcesu Milki przyczyniło się zwiększone zainteresowanie konsumentów tabliczkami o gramaturze 300g. Sprzedaż tabliczek Milka 300 g zwiększyła się o 38% w stosunku do ub.r.*****. Obecnie do portfolio tabliczek Milka 300g należy 7 smaków. 4 z nich: toffee z orzechami, jogurtowa z chrupkami, triolada, czy nadziewana herbatnikami to propozycje dostępne tylko w formacie 300g. Tabliczki Milka 300g to pomysł na nieoficjalny prezent, dedykowane są wspólnemu dzieleniu się z najbliższymi.

Polacy coraz częściej wybierają czekolady Milka

„Milka to czekolada z alpejskiego mleka, najdelikatniejsza spośród czekolad obecnych na rynku. Według badań, konsumenci określają smak Milki jako wyróżniający się i unikalny. Dzięki tym cechom konsumenci uważają, że czekolady Milka tworzą odrębny segment produktów" - powiedział Robert Sas.

Najlepiej sprzedającymi się smakami czekolad Milka w minionym roku były kolejno: mleczna, z orzechami oraz truskawkowa. Milka zaoferowała także konsumentom nowe, podwójnie nadziewane tabliczki - malinową Raspberry Cream oraz wiśniową Cherry Cream.

„Młoda, nowoczesna i czuła - tak Polscy konsumenci postrzegają Milkę. Milka zachęca Polaków do okazywania pozytywnych uczuć, bycia delikatnym, lepszym i milszym wobec innych. Kampanie marketingowe prowadzone dla Milki, takie jak np. „Śmiało, bądźmy delikatni", przyczyniają się do wzrostu pozytywnego postrzegania marki. Konkursy, ciekawe promocje z atrakcyjnymi nagrodami, niestandardowe formy komunikacji w sieci, liczne degustacje nowości produktowych pozwalają nam stale, pozytywnie zaskakiwać naszych konsumentów" - dodał Robert Sas.

Kto kupuje Milkę?

Konsumenci Milki to ludzie młodzi i w wieku średnim, najczęściej kobiety w wieku powyżej 29 lat, częściej posiadający już rodziny i dysponujący wyższym dochodem. Konkurencyjność marki umacnia się dzięki ciekawym nowościom produktowym - z końcem roku na rynku pojawiła się Milka Caramel - połączenie najdelikatniejszej czekolady Milka z płynnym karmelem. Rok 2012 to także poszerzenie oferty o pralinki Milka Crispello, a także dalszy rozwój asortymentu marki w segmencie ciastek.

Milka inwestuje w Polsce

Produkcja nowej Milki Caramel 100g oraz Milki Caramel 45g, sprzedawanej w wielu krajach i od niedawna w Polsce, ulokowana została w należącej do Kraft Foods fabryce pod Poznaniem. W fabryce w podpoznańskich Jankowicach, poza Milką Caramel, produkowana jest także czekolada Milka Milkinis w formatach 43 i 87 gramów oraz tabliczki Milka 100g o smaku malinowym i wiśniowym. Fabryka w Jankowicach zatrudnia ponad 600 osób i produkuje Milkę na rynek polski oraz na eksport do 13 krajów świata.


Źródła danych:
* Nielsen, Panel Rynku Detalicznego, Listopad 2012 r.
** Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów w czekoladzie oraz draży czekoladowych.
*** Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Listopad 2012 r.
**** BHT, IPSOS, CUM TOTAL, Listopad YTD 2012
***** Listopad YTD 2012 w porównaniu z Listopad YTD 2011


powrót

 

Dodaj komentarz:

Dodaj swój komentarz
Autor komentarza:
Treść komentarza:
Kod:
Wpisz kod:
Akceptuję regulamin

Wasze komentarze:

Aktualnie brak komentarzy

Szukaj:
 

PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl
GŁÓWNA | O NAS | REKLAMA | POLITYKA PRYWATNOŚCI | KONTAKT
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone