Kategorie:
Temat na czasie | Nowości rynkowe | Ciekawostki | Wydarzenia | Branżowe news'y | Ze świata | Prawo | FinanseMilka wciąż liderem na rynku tabliczek czekoladowych w Polsce
Milka umocniła się na pozycji lidera segmentu tabliczek czekoladowych w Polsce. W grudniu 2012 r. zwiększyła udziały rynkowe do poziomu 18,6%*.
W listopadzie 2012 r. Milka, jedna z flagowych marek Kraft Foods Polska, po raz pierwszy w historii wysunęła się na pozycję lidera
w segmencie tabliczek czekoladowych zdobywając 17,6% udziałów rynkowych**. W grudniu umocniła się na tej pozycji z udziałami wartościowymi w wysokości 18,6%*, jeszcze silniej wyprzedając poprzedniego lidera. Druga marka czekoladowa należąca do Kraft Foods Polska - Alpen Gold - utrzymuje się na trzecim miejscu.
„Obie marki tabliczek w portfolio Kraft Foods, Milka jako lider segmentu oraz Alpen Gold, posiadają łącznie udziały wartościowe na poziomie 29%***" - potwierdził Robert Sas, Dyrektor Kategorii Czekolady Kraft Foods Polska.
Wyniki grudniowe potwierdzają także uzyskaną przez Kraft Foods Polska w 2012 roku pozycję lidera na rynku słodyczy czekoladowych. Aktualny udział wartościowy Kraft Foods Polska na wymienionym rynku, dający firmie pozycję nr 1, to 15,8%****.
Przyczyny sukcesu
Na objęcie prowadzenia w kategorii tabliczek czekoladowych przez Milkę wpłynęło zwiększone zainteresowanie kupujących tabliczkami o gramaturze 300g, których Milka jest prekursorem i niekwestionowanym liderem. Ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 37%*****. Obecnie do portfolio tabliczek 300g należy 7 smaków. A aż cztery z nich: toffee z orzechami, jogurtowa z chrupkami, triolada i nadziewana herbatnikami to propozycje dostępne tylko w tym formacie.
Konkurencyjność Kraft Foods wzmocniło również wypuszczenie na rynek nowości produktowych. Marka zaoferowała konsumentom w ub. r., podwójnie nadziewane tabliczki - malinową Raspberry Cream oraz wiśniową Cherry Cream. Z końcem roku zaś na rynku pojawiła się kolejna nowość - Milka Caramel.
Marka wyznacza kolejne ambitne cele
„Badamy potrzeby konsumentów i cały czas wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi - to przynosi rezultaty" - podsumował Robert Sas. „Widzimy potencjał do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników. Chcemy je osiągnąć wspólnie z naszymi partnerami handlowymi. Liczymy, że zwiększą swoje zainteresowanie ofertą tak rozpoznawalnej marki jaką jest Milka (aktualnie marka ma 99% wspomaganej świadomości******), odnotowującej coraz większe sprzedaże" - dodał Sas.
Źródła danych:
* Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie Tabliczek czekoladowych, Cała Polska, Grudzień 2012 r.
** Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe w segmencie Tabliczek czekoladowych, Cała Polska, Listopad 2012 r.
*** Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Udziały Wartościowe Kraft Foods
w segmencie Tabliczek czekoladowych, Cała Polska, Styczeń - Grudzień 2012 r.
**** Rynek słodyczy czekoladowych zdefiniowany jest jako suma tabliczek, pralin, wafli i batonów
w czekoladzie oraz draży czekoladowych. Aktualny udział wartościowy Kraft Foods w tym rynku wynosi 15,8 proc. (Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Styczeń - Grudzień 2012 r.)
***** Kraft Foods za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, Sprzedaż Wartościowa w PLN, Styczeń - Grudzień 2012 r. w porównaniu z okresem Styczeń - Grudzień 2011 r.
****** BHT, IPSOS, CUM TOTAL, Grudzień YTD 2012 r.
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone