Kategorie:
Temat na czasie | Nowości rynkowe | Ciekawostki | Wydarzenia | Branżowe news'y | Ze świata | Prawo | FinanseNowy słodzik ze stewii: szansa dla rozwoju nowych produktów z mniejszą ilością kalorii
By móc reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów, firma Coca-Cola już od 50 lat pracuje nad innowacjami w dziedzinie substancji słodzących. Dzięki temu może zapewnić im szeroki wachlarz produktów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb i preferencji klientów.
Wprowadzenie słodzika ze stewii (grupa glikozydów stewiolowych) jest kolejnym krokiem w rozwoju kategorii napojów bezkalorycznych i niskokalorycznych. Pierwszy napój z portoflio Coca-Coli, Coca-Cola Light, został wprowadzony na rynek europejski 30 lat temu. Poprzez rozszerzenie oferty napojów, średnia zawartość kalorii w całkowitej ilości napojów gazowanych Coca-Cola Europe od 2000 r. została zredukowana o 10%.
Glikozydy stewiolowe są w pełni naturalne i są przykładem zaangażowania firmy Coca-Cola w to, by móc zaoferować klientom napoje dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.
W 2012r., po wydaniu europejskiego zezwolenia na wykorzystywanie stewii w przemyśle spożywczym, receptury niektórych produktów firmy Coca-Cola zostały ponownie opracowane i wzbogacone o glikozydy stewiolowe.
Są to Sprite we Francji, Minute Maid w Hiszpanii oraz Nestea w Polsce, Belgii, Włoszech oraz na Węgrzech. Napoje produkowane ze stewią zawierają 30 procent mniej kalorii niż większość zwykłych napojów bezalkoholowych lub nektarów, zachowując przy tym swój pyszny smak.
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone