Kategorie:
Soki, nektary, syropy | Napoje gazowane | Woda | Kawa | Herbata | Napoje niegazowane | Napoje energetyczne i izotoniczneSkarby polskich sadów
Jabłko, śliwka i gruszka to najbardziej lubiane i popularne jesienne owoce w Polsce. Jabłko powinno być polskim owocem narodowym. W naszym kraju zbiera się bowiem około 2 milionów ton jabłek rocznie. Śliwka cieszy się wśród Polaków tak dużą popularnością, że doczekała się nawet swojego święta. Natomiast gruszka już od średniowiecza gości na polskich stołach. Smak tych jesiennych owoców został zamknięty w butelkach dwulitrowych napojów niegazowanych marki Hellena.
Bez wątpienia jabłko jest nieodłącznym elementem polskiego folkloru. Pojawia się w wielu przyśpiewkach i obrzędach ludowych. Jest także wzorem jednego z trzech insygniów władzy świeckiej. Jabłko królewskie symbolizowało u króla umiłowanie wiary chrześcijańskiej, a jego kształt dawał wyobrażenie całości. O tym, jaką wartość ma jabłko dla Polaków, świadczy przede wszystkim wielość sposobów przyrządzania i przetwarzania tego owocu. Napoje na bazie jabłka pije się w naszym kraju od wieków. Około 1500 roku, napój z jabłek nazywano jabłecznikiem. Przyrządzano nawet zupę jabłkową - jabłczankę i nalewkę - jabłkówkę. Współcześnie Napój jabłko 2 L marki Hellena pozwala cieszyć się smakiem tego owocu, a Napój jabłko mięta 2 L dodatkowo orzeźwia.
Gruszka to owoc znany w Europie już od czasów prehistorycznych. O gruszkach pisał Homer w Odysei, a Juliusz Cezar zajmował się ich uprawą w swoim ogrodzie. W kulturze polskiej powstało wokół gruszki wiele powiedzeń i zabobonów, dotyczących kobiet. Na przykład przesąd, według którego jeśli grusza silnie obrodziła, to w przyszłym roku urodzi się dużo dziewczynek. Napój gruszka 2 L marki Hellena pozwoli cieszyć się smakiem tych owoców przez cały rok.
Śliwki także były znane i doceniane już w czasach antycznych. Uprawiali je starożytni Grecy, Rzymianie i Etruskowie. Współcześnie istnieje około 6 tysięcy odmian śliwek hodowlanych. W Polsce najbardziej cenione są śliwki węgierki i renklody, a rocznie zbiera się u nas ponad 100 tys. ton śliwek.
Napój, łączący smak herbaty i śliwki - jednego z ulubionych owoców polskich konsumentów to nowość w portfolio 2-litrowych napojów niegazowanych marki Hellena. Produkt został wprowadzony na rynek wiosną tego roku, a już cieszy się ogromnym powodzeniem wśród konsumentów. Napój o smaku herbaty śliwkowej 2 L to jedyna taka kompozycja smakowa na rynku napojów niegazowanych.
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone