Kategorie:
Temat na czasie | Nowości rynkowe | Ciekawostki | Wydarzenia | Branżowe news'y | Ze świata | Prawo | FinanseSpożywczy design
Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości zainicjował współpracę między projektantami a i właścicielami zakładów przetwórstwa spożywczego. Efektem są m.in. projekty opakowań i form do wyrabiania serów dla jednej z lokalnych mleczarni.
W branży rolno-spożywczej ciągle pokutuje pogląd, że wynajęcie projektanta to fanaberia na którą mogą sobie tylko pozwolić wielkie koncerny. Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości, który od lat promuje działania polskich designerów próbuje przekonać regionalne zakłady przetwórcze, że dobry produkt to nie tylko wysoka jakość i unikalna receptura ale także nowoczesna forma i opakowanie, które wyróżni je na sklepowej półce i w efekcie zwiększy sprzedaż.
Ewa Gołębiewska - dyrektor Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie "Trzeba się umieć wyróżnić i ta strategia na wyróżnienie się, to nie jest tylko strategia marketingowa, to jest strategia, która należy do sfery działania projektanta".
Z usług projektanta odważyła się skorzystać mała lokalna spółdzielnia mleczarska w Bażanowicach. Oprócz nowoczesnego, graficznego logo, mleczarnia zainwestowała także w projekt formy do wyrobu serów wędzonych.
Grzegorz Patyk - prezes Spółdzielni Mleczarskiej w Bażanowicach "Biorąc pod uwagę inne nakłady na reklamę, czy opłaty "półkowe" za sprzedaż w sieciach, to jest to dużo mniejsza kwota".
Serki w kształcie cieszynianki - kwiatka, który wiosną można spotkać tylko na Śląsku Cieszyńskim okazały się biznesowym sukcesem. Można je kupić nie tylko w sklepach spożywczych, ale także w tych oferujących pamiątki z pobytu w Cieszynie.
autor: Monika Matl/OTV Katowice
źródło: Redakcja Rolna TVP
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone