W gastronomii liczy się pierwsze wrażenie
Dziewięć na dziesięć osób nie zarekomenduje hotelu, pubu lub restauracji, jeżeli panuje w nich brud i brakuje "świeżości". Aż połowa gości nie wróci do miejsca, które podczas pierwszego kontaktu nie wywarło na nich dobrego wrażenia.
Angielska firma konsultingowa Pasiony Group, specjalizująca się w branży gastronomicznej, przeprowadziła na grupie 3 tys. polskich respondentów badania, które udowodniły, że dobre "pierwsze wrażenie" w zakresie czystości lokalu sprawia, iż goście odwiedzają placówkę ponownie, a ona sama może liczyć na szybszy rozwój.
W sytuacji, w której recepcja lokalu wygląda na zadbaną, jednak otaczające ją zapachy nie wzbudzają entuzjazmu, prawie 90 proc. badanych wyraziło poważne obawy co do ogólnej czystości całej placówki. Z drugiej strony, dziewięć na dziesięć osób potwierdziło, że oceniona podczas pierwszego spojrzenia schludna recepcja zwykła wywoływać u nich pozytywne wrażenie.
Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający Pasiony Group, powiedział: - Nie ma wątpliwości, że pierwsze wrażenia dotyczące czystości lokalu są istotne dla jego sukcesu. Wyczuwalna w recepcji świeżość przekłada się na opinię gości, że pokoje i inne ogólnodostępne pomieszczenia są czyste i schludne. Hotele, motele, zajazdy i restauracje, które nie troszczą się o jakość pierwszych wrażeń odczuwanych przez gości, mogą nie dostać kolejnej szansy.
Czystość, to dla polskiej gastronomii bardzo istotna kwestia, jeżeli liczy się na rzesze gości podczas zbliżającego się okresu urlopowego, a później, w czasie Euro 2012. W czasie, kiedy coraz więcej osób spędza wakacje w kraju, hotele i restauracje muszą jeszcze silniej zachęcić gości, że tegoroczny urlop warto spędzić w Polsce. Podobnie, jak i następne, w kolejnych latach. - Lśniące czystością pomieszczenia to jeden z kluczy do sukcesu w tym sektorze. Wpływa na wzrost przychodów i jest motorem wzrostu prowadzonego biznesu. W obliczu bliskiej organizacji Euro 2012, nic nie ma teraz ważniejszego znaczenia - dodaje Mokhtar.
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone