Wielkanoc pod znakiem morawskich win
Zbliża się Wielkanoc, a wraz z nią rośnie zainteresowanie Polaków napojami alkoholowymi, szczególnie winami. Na jaką półkę jakościową i cenową postawią nasi rodacy w tym roku? Komentuje Marcin Zalicki z firmy Amazis.net, zajmującej się dystrybucją morawskich win na polskim rynku.
Dzisiejszy Polak to osoba coraz bardziej świadoma różnic pomiędzy winami i półką jakościową, jaką sobą reprezentują. Z obserwacji przedstawicieli Amazis.net wynika, że coraz więcej osób kupujących wina zwraca uwagę nie tylko na cenę, ale także jakość - sprawdza czy płaci za wino stołowe, i czy w tej samej cenie nie może otrzymać wina jakościowego. - Dodatkowo, przed Wielkanocą wzrasta sprzedaż win wytrawnych - przede wszystkich białych i czerwonych, lekkich i orzeźwiających - na tym polu na pewno wyróżniają się szczepy Chardonnay, Frankovka, Ryzlink rýnský czy Zweigeltrebe obecne np. w winach Chateau Bzenec i Habánské sklepy. Odnotowujemy także wzmożoną sprzedaż win musujących - przede wszystkim białych i różowych, jak np. Bohemia Sekt Demi Sec oraz Bohemia Sekt Demi Sec Rose. Są to wina jakościowe, jednak w cenie na kieszeń każdego konsumenta, przez co stanowią idealny pomysł na prezent lub dodatek do wielkanocnych potraw i deserów - dodaje Marcin Zalicki.
Rośnie także ciekawość Polaków do nowych, wcześniej niepróbowanych alkoholi. - Tę tendencję widzimy szczególnie teraz, przed świętami, zarówno w stosunku morawskich win spokojnych jak i musujących - jakościowych, odmianowych, produkowanych metodą szampańską i charmat. Dostępność cenowa na kieszeń polskiego konsumenta połączona z wcześniej wspomnianą ciekawością i zaintrygowaniem powoduje, że ludzie chętniej eksperymentują z mniej typowymi, „codziennymi", trunkami - mówi Marcin Zalicki.
W konsekwentnym przekonywaniu klientów do win jakościowych na pewno pomagają nie tylko liczne akcje promocyjne organizowane w sklepach i sieciach spożywczych - ale również czytelna etykieta wskazująca m.in. jak dobrać wino do poszczególnych potraw, zawierająca informacje o roczniku, metodzie produkcji czy szczepach, z jakich powstało wino. - Są to wiadomości poszukiwane i pożądane przez konsumentów. To wszystko też powoduje, że wina z Moraw w zdecydowany sposób bronią się na polskim rynku. Na tę chwilę znaleźć je można nie tylko w sprzedaży internetowej, ale przede wszystkich czołowych polskich sklepach i sieciach, jak np. „Piotr i Paweł", Chata Polska, Dino Markety, Milea czy Eurocash Cash&Carry - podsumowuje Marcin Zalicki.
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy
Copyright © 2010 by www.PoradnikSpożywczy.pl Wszelkie prawa zastrzeżone